Anunț concurs responsabil SSM

Publicată la 21 august 2024

ANUNȚ CONCURS pentru ocuparea postului vacant de subinginer (responsabil S.S.M și P.S.I.)

Având în vedere prevederile H.G. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice , Teatrul Municipal Baia Mare organizează la sediul instituției din Baia Mare, str. Crișan nr 8, jud. Maramureș, concurs pentru ocuparea funcției contractuale de execuție vacant :

1 post de subinginer, grad profesional IA,  vechime minim 6 ani și 6 luni, la Compartimentul  PSI

Durata contractului de muncă: nedeterminată.

Durata normală a timpului de muncă este 40 de ore pe săptămână. Repartizarea  timpul de muncă este  inegal. Zilele de sâmbătă, duminică și, după caz, zilele de sărbătoare legală sunt considerate zile lucrătoare, repausul legal acordându-se în alte zile ale săptămânii.

Calendarul de desfășurare a concursului:

1. Proba scrisă în data de 16 septembrie 2024, ora  10;

2. Proba de interviu, în termen de maximun 4 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituției și se anunță odată cu afișarea rezultatelor probei scrise. La această probă pot participa candidații care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.

Selecția dosarelor se face în termen de 2 zile lucrătoare de la ultima zi de depunere  a dosarelor.

Condiții de participare la concurs:

Condiții generale: prevăzute de art.15 din HG 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului  contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice;

Condiții specifice: prevăzute de art. 542 alin.(1) și (2) din O.U.G. 57/2009 privind Codul Administrativ;

*studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă sau scurtă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniile fundamentale: științe inginerești, științe agricole și silvice;

*vechime în muncă cu studii superioare minim 6 ani și 6 luni;

* curs în domeniul securității și sănătății în muncă, cu o durată de cel puțin 80 de ore și cu conținut minim :

1. cadru legislativ general referitor la securitatea și sănătatea în muncă;

2. criterii generale pentru evaluarea riscurilor;

3. organizarea activităţilor de prevenire şi protecţie;

4. acțiuni în caz de urgență: planuri de urgență și de evacuare, prim ajutor;

5. elaborarea documentațiilor necesare desfășurării activității de prevenire și protecție;

6. evidențe și raportări în domeniul securității și sănătății în muncă.

*curs cadru tehnic în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor (P.S.I.).

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Teatrului Municipal  Baia Mare, str. Crișan nr.8, Baia Mare, jud. Maramureș, Compartimentul Juridic și Resurse umane, până la data de 4 septembrie 2024, ora 16:00.

Dosarul de concurs  va conține în mod obligatoriu  următoarele documente:

 

a) formularul de înscriere atașat prezentului anunț;

b) copia cărții de identitate sau orice alt document care atestă identitatea potrivit legii, aflate în termen de valabilitate ;

c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

d) copia documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializăr, precum și copia documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de instituție;

e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extras de pe cazierul judiciar;

g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătare corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin.(2) din Legea 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Generice Judiciare, cu modificările ulterioare;

i) curriculum vitae, model comun european.

Copiile  actelor depuse la dosar se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA pentru ocuparea postului:

– Legea 319/2006 a securității și sănătății în muncă, cu modificările și completările ulterioare;

– Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, aprrobate prin H.G. nr. 1425/2006, cu modificările și completările ulterioare;

– H.G. nr. 1048/2006  privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecţie la locul de muncă – republicat, cu modificările și completările ulterioare;

– H.G. nr. 1146/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea în muncă de lucrători a echipamentelor de muncă;

– H.G. nr. 1028/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate în muncă referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare;

– H.G. nr. 1091/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru locul de muncă;

– H.G. 1051/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate în muncă pentru manipularea manuală a maselor care prezintă riscuri pentru lucrători în special afecţiuni dorsolombare;

– H.G. nr. 355/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor;

– H.G.  971/2006 privind cerințele minime  pentru semnalizarea de securitate și/sau  sănătate la locul de muncă, cu modificările și completările ulterioare;

– Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

– Normele generale de apărare împotriva incendiilor aprobate prin Ordin 163/2007, cu modificările și completările ulterioare;

– Ordin 712/2005 pentru aprobarea Dispozițiilor generale privind instruirea salariaților în domeniul situațiilor de urgență modificat şi completat de Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 786/2005 pentru aprobarea dispoziţiilor generale privind instruirea salariaţilor în domeniul situaţiilor de urgenţă.

– Legea nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicată în 2008;

– Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 262 / 2010 privind aprobarea dispoziţiilor generale de apărare împotriva incendiilor la spaţii şi construcţii pentru birouri.

 

Atribuțiile prevăzute în fișa postului:

a) asigură evaluarea riscurilor de accidentare şi de îmbolnăvire profesională a locurilor de muncă şi propune măsurile de prevenire corespunzătoare, ce vor alcătui planul anual de sănătate şi securitate în muncă;

b) asigură instruirea şi informarea personalului în probleme de sănătate şi securitate în muncă prin cele trei forme de instructaj: introductiv general, la locul de muncă şi periodic, făcând procese verbale la fiecare instructaj;

c) asigură evaluarea cunoştinţelor dobândite în procesul de instruire prin teste, examinări etc;

d) organizează periodic instruirea privind sănătatea şi securitatea în muncă;

e) avizează dotarea personalului cu mijloace de protecţie individuală şi participă la recepţia acestora;

f) ţine evidenţa accidentelor de muncă;

g) efectuează cercetări proprii în cazul unor accidente de muncă cu incapacitate temporară sau îmbolnăviri profesionale;

h) anunţă imediat Inspecţia Muncii în cazul unor accidente cu invaliditate, mortal sau colectiv;

i) urmăreşte realizarea în termen a tuturor măsurilor stabilite de Inspecţia Muncii în cazul unor controale sau cercetări a accidentelor de muncă;

j) urmăreşte ca angajarea oricărei persoane în cadrul instituţiei să se efectueze după un examen medical prealabil, cu confirmare scrisă a medicului că locul de muncă sau meseria propusă nu este contraindicată din punct de vedere medical viitorului salariat;

k) asigură şi răspunde de întocmirea şi obţinerea tuturor măsurătorilor, avizelor şi aprobărilor privind încadrarea funcţiilor şi locurilor de muncă specifice activităţilor desfăşurate în cadrul Teatrului;

l) identifică pericolele şi evaluează riscurile pentru fiecare componentă a sistemului de muncă, respectiv, executant, sarcini de muncă, mijloace de muncă/echipamente de muncă şi mediul de muncă pe locurile de muncă/posturi de lucru;

m) elaborează şi actualizează planul de prevenire şi protecţie;

n) elaborează planul de acţiune în caz de pericole grave şi iminente, conform prevederilor legale în vigoare;

o) asigură evidenţa zonelor cu risc ridicat şi specific, conform reglementărilor legale aplicabile;

p) stabileşte zonele care necesită semnalizare de securitate şi sănătate în muncă, stabileşte tipul de semnalizare necesar şi amplasarea conform prevederilor legale în vigoare;

q) asigură şi răspunde de evidenţa meseriilor prevăzute de legislaţia specifică, pentru care este necesară autorizarea executării lor;

r) asigură şi răspunde de evidenţa posturilor de lucru care, la recomandarea medicului de medicina muncii, necesită testarea aptitudinilor şi/sau controlul psihologic periodic, precum şi examene medicale suplimentare;

s) monitorizează şi răspunde de funcţionarea sistemelor şi dispozitivelor de protecţie, a aparaturii de măsură şi control, precum şi a instalaţiilor de ventilare şi a altor instalaţii pentru controlul noxelor în mediul de muncă;

t) verifică şi răspunde de starea de funcţionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenţă, precum şi a sistemelor de siguranţă;

u) informează angajatorul, în scris, asupra deficienţelor constatate în timpul controalelor efectuate la locul de muncă şi propune măsuri de prevenire şi protecţie;

v) asigură şi răspunde de evidenţa echipamentelor de muncă şi urmăreşte ca verificările periodice, şi dacă este cazul, încercările periodice ale echipamentelor de muncă să fie efectuate de persoane competente, conform prevederilor legale în vigoare;

w) urmăreşte şi răspunde de întreţinerea, manipularea şi depozitarea adecvată a echipamentelor individuale de protecţie şi înlocuirea lor la termenele stabilite, precum şi în celelalte situaţii prevăzute în reglementările legale;

x) urmăreşte şi răspunde de aplicarea măsurilor dispuse de către inspectorii de muncă, cu prilejul vizitelor şi al cercetării evenimentelor;

y) întocmeşte şi răspunde de actualizarea planului de protecţie şi prevenire şi a planului de evacuare;

aa) propune clauze privind securitatea şi sănătatea în muncă la încheierea contractelor de prestări servicii cu alţi angajatori, înclusiv la cele încheiate cu angajatori străini;

bb) asigură şi răspunde de activităţile legate de supravegherea stării de sănătate a lucrătorilor în conformitate cu angajatori străini;

 

În calitate de responsabil P.S.I. este Secretarul Comisiei Tehnice P.S.I, în care se:

a) urmăreşte starea de funcţionare a hidranţilor din incinta instituţiei;

b) răspunde de întocmirea planului de evacuare în caz de incendiu;

c) face instructajul PSI tuturor categoriilor de personal;

d) urmăreşte echiparea pichetelor de incendiu în instituţie;

e) păstrează documentele comisiei tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor; procese verbale de control tehnic de specialitate a activităţii de prevenire şi stingere a incendiilor întocmite de instituţiile de specialitate, hotărârile, ordinele, deciziile şi programele de măsuri referitoare la prevenirea şi stingerea incendiilor adoptate de conducerea instituţiei sau de autorităţile tutelare, tematice de instruire a personalului încadrat în muncă privind cunoaşterea normelor PSI, copii după organizarea prevenirii şi stingerii incendiilor pe locuri de muncă şi după schemele de intervenţie în caz de incendiu şi explozie, lista aprobată cu locurile de fumat, tabelul cu personalul autorizat să execute lucrări cu focul deschis, rapoartele şi informaţiile privind activitatea PSI, etc.;

f) verifică respectarea normelor şi îndeplinirea la termen şi de calitate a măsurilor de apărare împotriva incendiilor pe întreg teritoriu instituţiei şi acordă asistenţă tehnică de specialitate în aplicarea şi realizarea acestora;

g) transmite membrilor echipei de intervenţie şi altor persoane interesate sarcinile şi măsurile repartizate şi controlează propunerile făcute de aceştia;

h) verifică respectarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor pe timpul realizării investiţiilor şi a reparaţiilor capitale şi acţionează pentru executarea la termen a tuturor lucrărilor şi măsurilor de protecţie împotriva incendiilor prevăzute în documentaţiile tehnice;

i) asigură supravegherea spectacolelor şi a altor activităţi pe linie PSI.

Relațiile suplimentare se pot obține la sediul Teatrului Municipal Baia Mare, str. Crișan nr.8, Baia Mare, jud. Maramureș.

Persoană de contact secretarul Comisiei de concurs, tel. 0262-211124.

Anunt concurs responsabil SSM
DESCARCĂ FIȘIER