George Pop câștigă primul său Premiu UNITER
Publicată la 27 mai 2025
Teatrul românesc a fost sărbătorit ieri seară în cadrul Galei Premiilor UNITER, care a avut loc la Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova.
George Pop a câștigat Premiul pentru Cea mai bună coregrafie / mișcare scenică, pentru mişcarea scenică din spectacolul „Şantier”, regia și dramaturgia Victor Olăhuț, scenografia Mihai Vălu,Teatrul Municipal Baia Mare, iar Premiul de Excelență „Ion Caramitru” a fost acordatFestivalul Internațional de Artele Spectacolului ATELIER, Baia Mare – 30 de ediții în 2024.
Lista premiilor:
Premiul pentru întreaga activitate actriță: RODICA NEGREA
Premiul pentru întreaga activitate actor: EMIL COȘERU
Premii speciale – Săptămâna Purcărete – 50 de ani de excelență în teatru, proiect produs de Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova, inițiat de Vlad Drăgulescu
Premii speciale – Moara Artiștilor – Centru cultural educativ, inițiat și realizat de Asociația Pro Teatru Zalău.
Premii speciale – Bienala de Scenografie București – proiect reluat după 32 de ani de Centrul Român OISTAT.
Premiul pentru întreaga activitate critică și istorie teatrală: CARMEN MIHALACHE.
Premii speciale – Bogdan Budeș (post mortem) – premiul special pentru noi traduceri de texte dramatice.
Premii speciale – Festivalul D-butan-T – motor de căutare a artiștilor aflați la început de drum, organizat de Teatrul „Andrei Mureșanu” Sfântu Gheorghe.
Premiul pentru întreaga activitate scenografie: HORAȚIU MIHAIU.
Premiul Președintelui UNITER – Emil Boroghină și Vlad Drăgulescu pentru Festivalul Shakespeare de la Craiova.
Premiul pentru Cel mai bun debut a fost câștigat de Alex Ianăşi pentru regia spectacolului „Elif şi ploaia” de Sami Ibrahim, scenografia Tinatin Gobejishvili, Teatrul „Regina Maria” Oradea.
Premiul pentru Cel mai bun actor în rol secundar a fost câștigat de Ştefan Mihai pentru rolul Feste din spectacolul „A douăsprezecea noapte” de William Shakespeare, regia Andrei Șerban, scenografia Carmencita Brojboiu, Teatrul de Stat Constanţa.
Premiul pentru Cea mai bună actriţă în rol secundar a fost câștigat de Silvana Negruţiu pentru rolurile Mama şi Naratoare din spectacolul „Părinţi”, dramatizare după romanul Dianei Bădica, scenariul dramatic Diana Bădica și Cristian Ban (cu contribuția actorilor), regia Cristian Ban, scenografia Andreea Săndulescu, Teatrul Metropolis Bucureşti.
Premiul pentru Cel mai bun spectacol de teatru radiofonic a fost câștigat de Umami de Teodora Savu, regia Ilinca Stihi, captare sunet și sound design Andrei Pop, o producție AUZIT.Teatru Radiofonic.
Premiul pentru Cel mai bun video design a fost câștigat de Adrian Sitaru pentru regia filmărilor din spectacolul „Nunta însângerată” de Federico García Lorca, regia Hunor Horváth, scenografia Elöd Golicza, costumele Zsofia Gabor, Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu – Secţia germane.
Premiul pentru Cel mai bun lighting design a fost câștigat de Sándor Baumgartner pentru lighting designul spectacolului „Furtuna” de William Shakespeare, regia Viktor Bodó, decorul Hanna Erős, costumele Bori Zatykó, Teatrul „Tamási Áron” Sfântu Gheorghe.
Premiul „George Banu” pentru cel mai bun critic de teatru a fost câștigat de Oana Borș.
Premiul pentru Cel mai bun spectacol de teatru de animație / teatru pentru copii a fost câștigat de „Matilda” de Roald Dahl, muzica și versurile Tim Minchin, textul Dennis Kelly, regia Emil Pantelimon, scenografia Vladimir Turturica, Opera Comică pentru Copii Bucureşti.
Premiul pentru Cea mai bună actriţă în rol principal a fost câștigat de Oana Mogoş pentru rolul Valeria (mamaia, fiica lui Grigore) din spectacolul „Regina nopţii”, textul și regia Leta Popescu, scenografia Bogdan Spătaru, Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galaţi.
Premiul pentru Cea mai bună scenografie a fost câștigat de Oana Micu pentru scenografia spectacolului „Lecţia” de Eugène Ionesco, regia Bobi Pricop, Teatrul Naţional „Marin Sorescu” Craiova.
Premiul pentru Cel mai bun actor în rol principal a fost câștigat de Vlad Udrescu pentru rolul titular din spectacolul „Hamlet” de William Shakespeare, regia artistică și adaptarea scenică Declan Donnellan, scenografia Nick Ormerod, Teatrul Naţional „Marin Sorescu” Craiova.
Premiul pentru Cel mai bun text dramatic românesc montat în premieră absolută a fost câștigat de „Cântece de speriat frica”, spectacol-concert de Ada Milea, după idei din texte de Herta Müller, scenografia Alexandra Mureșan, Teatrul Naţional „Lucian Blaga” Cluj-Napoca.
Premiul pentru Cea mai bună muzică originală și sound design a fost câștigat de Eduard Gabia şi Călin Ţopa pentru muzica spectacolului „7 minute după miezul nopţii” (A Monster Calls), după romanul „A Monster Calls” de Patrick Ness după o idee originală de Siobhan Dowd, dramatizarea Mihaela Michailov, regia Bobi Pricop, scenografia Clara Pop, Teatrul Excelsior Bucureşti.
Premiul British Council (premiu găzduit): Platforma de Teatru Politic – David Schwartz și Katia Pascariu.
Premiul pentru întreaga activitate regie: Niky Wolcz.
Premiul pentru Cea mai bună regie (Premiul „Lucian Pintilie”) a fost câștigat de István Albu pentru regia spectacolului „Richard al III-lea” de William Shakespeare, adaptare după Vecsei H. Miklós, decorul și costumele Erika Márton, Teatrul de Nord Satu Mare – Trupa „Harag György”.
Premiul pentru Cel mai bun spectacol a fost câștigat de „Richard al III-lea” de William Shakespeare, adaptare după Vecsei H. Miklós, regia István Albu, decorul și costumele Erika Márton, Teatrul de Nord Satu Mare – Trupa „Harag György”.